hoe het optrekje van basketballegende Michael Jordan zijn er nu uit ziet. Als je van basketbal houdt, dan kan gezonde nieuwsgierigheid zich zomaar meester van je maken; dus je klikt. Ai, er in getrapt. Blijkt dat het een 52-delige fotoserie is van allerlei ex sportsterren en hoe ze nu wonen. Natuurlijk overdadig gelardeerd met de nodige advertising. En als je toch wil weten (je bent er nu toch) hoe Michael er bij zit, dan moet je je naar alle waarschijnlijkheid eerst door 32 andere optrekjes heen worstelen om bij zijn plaatje te komen.
De volksverlakkerij zit hem in de ongebreidelde stroom advertenties wanneer je je door die plaatjes heen worstelt. Met het risico dat door het laden van de advertenties je beeld verspringt en je per ongeluk op iets anders gruwelijks klikt.
Waar het natuurlijk om gaat is dat de adverteerders zich beter moeten afvragen wat dit overdadige commerciële bombardement met hun imago doet. Willen ze er wel mee geassocieerd worden? Wij denken dat het er zomaar toe kan leiden dat mensen een beetje een hekel krijgen aan merken waar ze op die manier mee worden geconfronteerd. Zo denkt de adverteerder misschien dat hij goed bezig is, maar loopt hij het risico dat na verloop van tijd de potentiële klant niets meer van die irritante adverteerder wil weten. Hoe goed en vernuftig ge-target dan ook, de manier waarop zorgt er voor dat zo’n achteloos bezoekje uiteindelijk contraproductief werkt.